המלצות שונות ומשונ(נ)ות >> יוון

  כשהזמן מאפשר והחיים דורשים, או החיים מאפשרים והזמן מסתדר. לא משנה. בכל מקרה, הגיע הזמן לכתוב שוב. ולפרסם. אבל יצא לי קצת לי לחשוב, איך אני יכול לכתוב על הנושאים הרנדומליים שעולים לי בראש, או על חיי המסקרנים מבלי שיישמע כאילו אני רק מספר על החיים שלי? אהא! אני אתן קצת ערך מוסף. לפעמים הוא יהיה בעצם הקריאה עצמה ולפעמים תכל'ס, ערך מוסף.

הפעם הערך המוסף יתרכז בכמה דברים שאתם לא מכירים על יוון. כאילו, באמת, אין סיכוי שאתם מכירים. מי שמכיר אותי לעומק יודע שאני שם לב לדברים טיפה שונים בכל מקום שאני נמצא בו. זה הקטע שלי. אז במקרה הזה אני אפילו לא אספר לכם שאני משתף את הדברים כי יוון היא חלק מרכזי בחיי. אלא כי פשוט, יש המלצות שיושבות לי בראש ובא לי שכולן יכירו אותן. 

אני מכין אתכם מראש. זה הולך להיות קצר, לעניין, ולא בדיוק ברור מה הקטע. אבל אם את אחד הסעיפים תנצלו בטיול הבא שלכם, תעדכנו. אני אתגאה.


1. תאכלו מלפפון ארוך. ביוון יש חקלאות מעולה, המחירים טובים, יש ירקות ופירות עונתיים וטריים. אבל תעשו לי טובה, תקנו מלפפון ארוך. אני לא יודע איך הגעתי למסקנה הזאת - אבל יש בו משהו טעים יותר. אני בכלל לא יודע אם מלפפון יכול להיות *טעים* יותר, אבל במקרה הזה זה ככה. בקיצור, קחו מלפפון ארוך. ואם זה מוזר לכם, תחתכו אותו ל-2. טעים.


2. תשתו פרדו אספרסו בשיא החורף. אני לא יודע אם זו המלצה על פרדו אספרסו או על לעשות את זה בחורף. אבל נתחיל מלשתות פרדו אספרסו - הקפה היווני האמיתי. ברמה האישית אני חושב שזה יותר סטארט אפ מכל מה שחלמנו עליו. יש להם מכונה ייעודית לזה, ויש אותה בכל מקום. והקרמה מהקפה.. אאחח הקרמה. הקפה הקר הכי טעים ששתיתם. עדיין לא הבנתם מה זה? אני אחזיר אתכם לגוגל, או ל-CHATGPT, זה יעשה עבודה טובה יותר. עכשיו - ההמלצה, תשתו את הקפה הזה, הקר הזה, בחורף. למה? כי ככה הם עושים. אבל מילה שלי, יש לזה קסם.


3. תאכלו ב-GREGORYS. ברחבי אתונה וברחבי יוון אתם תראו רשת של בתי קפה / מזנונים כאלה עם שלט ירוק שלא תצליחו להבין מה כתוב עליו. אם ראיתן את השלט פעמיים - אולי זה זה, אם התחלתן לראות יותר - אז זה זה. תיכנסו, תזמינו סנדוויץ' גנרי, תשתו קפה וזהו. זאת ההמלצה. הארומה של היוונים. למה? כי אי אפשר לטעות. ומה יותר אומר להכיר מדינה חוץ מלצרוך את הארומה שלהם?


4. תבלו קצת באתונה. אני לא מדבר על האקרופוליס. תנו לאתונה את ההזדמנות שהייתם נותנים לברלין. בעצם, לא, כי אולי תתאכזבו. אבל תנו לה את ההזדמנות שהייתם נותנים לתל אביב, רק כתיירים. תיהנו מהאוכל, מבירות ברחוב (בקטע ממש תל אביבי), מאוזו וצ'יפורו בטברנות ושילוב האווירה של העיר הגדולה עם הוייב היווני הייחודי. יש קטע באתונה, וצריך לתת לה רגע כדי לתת לקטע לשקוע. 


5. תשוו מחירים עם ישראל. סתם כדי לקבל פרופורציות. שכר המינימום ביוון הוא אפסי. זו מדינה שאזרחיה הם בלשון המעטה לא עשירים. אז כשאתם משווים מחירים עם ישראל, תקבלו מושג על הבדלי החיים. לא במובן ביקורתי כלפי אף אחת מהמדינות, אלא ממש, הבדלי החיים. תפיסת העולם. כמה עולה כוח העבודה? או כמה עולה חומר הגלם? סתם ככה, נקודה למחשבה.


6. תטוסו ליוון בחורף. הטיסות זולות יותר, הוונדרלנד האמיתי מתגלה. יוון זו חתיכת מדינה. כן, בחורף אתם לא נכנסים לים ולא מבלים בטן גב במיקונוס וגם לא בפיראוס. קר לכם, אבל קר באמת. כן, ביוון יש חורף. טיול ביוון בחורף ותגלו דברים חדשים על נופים משוגעים ותרבויות אחרות, שעה וחצי מהבית. אבל היי, זה חורף חורף, תארזו את המעילים ותגלו את זה. תסמכו עליי כאן.


7. קחו את הזמן. ביוון לוקחים את הזמן. אז תקחו גם אתם את הזמן. אם את נכנסת לחנות והמוכר מדבר בטלפון, תחייכי ותקבלי את הסיטואציה. אם אתה מחכה למלצר במסעדה ואתה מרגיש כאילו דרככם בחיים לא יצטלבו, תדמיין את הרגע שהסלט היווני נוחת על השולחן ותחייך. תהנו מהוייב השונה הזה. זה לא בקטע של קסם, או משהו בודהיסטי או רוחני כזה, זה פשוט זה. אם הם לא מתרגשים שאתם נכנסים לחנות ומחכים לשירות - זה פשוט כי זה ככה. וזה סבבה, זה לא רע בכלל.


8. תתדלקו בתחנת דלק. סתם כי זה נחמד להיתקל באיש או באישה הכי מקומיים שיש, בעבודה הכי יום יומית, ובדרך כלל הם עדיין יהיו נחמדים. זה מעלה חיוך. אז תתדלקו בתחנת דלק. כאילו, אם שכרתם אוטו הייתם עושים את זה בכל מקרה אבל עדיין. תהנו.

יא-מס,

יוון - אני אוהב אותך.

שי




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

האם כולנו אמנים?